Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone Potenza S001

255/35 R20 97Y XL

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
255/35 R20 97Y XL 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
Y: Zatwierdzony  do 300 km/h
EAN
3286340318013
Numer artykułu
GI-D-112799GA
DEX
Ocena opinii klientów
(5)
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

IDEALNA PRECYZJA

Potenza S001 to najnowsza opona Bridgestone o ultra-wysokiej wydajności, która łączy ze sobą precyzję Formuły 1™ wraz z doskonałą przyczepnością i niezwykłą łatwością manewrowania. Opony Potenza S001, opracowane i testowane na najbardziej wymagających arenach sportowych, wyzwalają pełen potencjał pojazdu, gwarantując jednocześnie komfort i bezpieczeństwo.

  • Zaawansowany, asymetryczny wzór bieżnika daje rewelacyjne osiągi sportowe na mokrej i suchej nawierzchni
  • Niesamowite pochyłe żłobienia błyskawicznie odprowadzają wodę i zapewniają stabilność na mokrych nawierzchniach
  • Krawędzie o maksymalnej przyczepności zapewniają lepsze opanowanie drogi, większą siłę hamowania i zwiększoną przyczepność na zakrętach
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

POTENZAS001 tyre review

Średnia na podstawie 800 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 12 486

03.09.2020 from Michał Kowalczyk
Opony zachowują się tak jak powinny - kleją się do nawierzchni na sucho, na mokro nie ma aquaplaningu. Kwestia ich zużycia - będzie wiadomo po dwóch sezonach - na tyle starczyły poprzednie Uniroyal Rainsport 3 (50.000km i zużycie totalne).

04.01.2020 from Górzyński
Lubię szybką jazdę jeżeli warunki drogowe na to pozwalają, najczęściej na drodze szybkiego ruchu. Poza tym jeżdżę spokojnie i płynnie.Opony są miękkie co wpływa na ich przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni są ciche.Zakup dokonałem po przeczytaniu wielu opinii.W zakupie kierowałem się również oznaczeniami etykiety europejskiej klasy przyczepności na mokrej nawierzchni i zużycia paliwa (opory toczenia) bardzo dobry stosunek ceny do jakości.Polecam.

24.10.2019 from Xen
Auto świetnie się prowadzi, cicha, dobra przyczepność zarówno na suchej nawierzchni, jak i mokrej, mało się zużywa. Ogólnie polecam.

24.10.2019 from Xen
Świetna opona, auto dobrze się prowadzi, cicha, mało się zużywa. Ogólnie polecam.

Zobacz więcej recenzji

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady