Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Falken

Falken ZIEX ZE914 ECORUN

205/55 R16 94W XL

Falken - Kraj pochodzenia: Japonia. Przygotowywane przez producenta marki Dunlop.

Rozmiar opony
205/55 R16 94W XL 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
W: Zatwierdzony  do 270 km/h
EAN
4250427407753
Numer artykułu
GI-R-319958GA
DEX
Ocena opinii klientów
(17)
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Nowa opona opracowana z myślą o komforcie jazdy, bez pogarszania jej osiągów sportowych
  • Opona daje kierowcy Maksymalną przyczepność, niski poziom hałasu oraz optymalne opory toczenia
  • Opona dedykowana do sportowego stylu jazdy
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

ZIEX ZE914 ECORUN tyre review

Średnia na podstawie 1 289 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 9 515

12.07.2014 from Bernard
Bardzo dobre opony w dobrej cenie.

08.12.2013 from Andrzej
Cena + jakoœæ = wg mnie bardzo dobry wybór. Ale to jest ocena dopiero po jednym sezonie je¿d¿enia, w którym mia³em okazjê zaliczyæ przeja¿d¿kê do W³och (Toskania) tak wiêc górzyste i krête tereny oraz szybka jazda czasami podchodz¹ca do 200km/h na niemieckich autostradach i w deszczu ok 160km/h. Nie mia³em okazji sprawdziæ przyczepnoœci na œniegu, a co do poziomu ha³asu to te¿ trudno jest mi siê odnieœæ, gdy¿ Mazda 6 s³ynie ze s³abego wyg³uszenia i nawet gdyby ona lata³a w powietrzu to przy prêdkoœci autostradowej i tak szum wiatru wszystko zag³usza. Poza tym zdaj¹ siê byæ spoko.

06.11.2013 from Wojtek
Nie mo¿na wywazyc /felgi choæ tez nowe kupione w delti.com krzywe/. Masakra!!!

20.10.2013 from bartek
napewno w swojej klasie jedna z lepszych opon polecam

Zobacz więcej recenzji

Falken Tyre Europe GmbH to europejska spółka-córka japońskiego producenta opon Sumitomo Rubber Industries, Ltd. Falken Tyre Europe, z siedzibą w Offenbach nad Menem, wprowadza na rynek i zajmuje się dystrybucją kompleksowego asortymentu opon dla samochodów osobowych, ciężarowych, lekkich aut dostawczych i SUV-ów. Spółka jest producentem wyposażenia fabrycznego, ale oferuje też doposażenie na rynku europejskim. Obejmuje to sieć dystrybucyjną z około 8000 europejskimi partnerami, którzy zajmują się sprzedażą i montażem naszych produktów wysokiej jakości.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych