Skontaktuj się z nami
61 641 73 64
(opłata za połączenie wg. taryfy operatora)
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Matador

Matador TM1 Collos

385/65 R22.5 160K 16PR

Matador - Opony wyprodukowane w Europie zgodnie z niemiecką technologią.

Rozmiar opony
385/65 R22.5 160K 16PR 
Dostępność
dostępny
Opona
So Opony letnie
Prędkość
K: Zatwierdzony  do 110 km/h
EAN
4050496815660
Numer artykułu
GI-R-332693GA
DEX
zł 1.918
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych
Matador TM1 Colos to całoroczna opona ciężarowa przeznaczona do pojazdów poruszających się na terenie budowy.

Mieszanka gumowa użyta do produkcji opony charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, dzięki czemu opona osiąga bardzo długie przebiegi i może służyć przez długi czas bez utraty swoich właściwości. Wewnątrz opony umieszczono sztywne, stalowe opasanie, które redukuje ryzyko powstawania odkształceń oraz umożliwia dużą nośność.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.

Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).

Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK