Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Nokian

Nokian HT SUV

215/60 R17 100H XL DOT2014
Rozmiar opony
215/60 R17 100H XL DOT2014 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
H: Zatwierdzony  do 210 km/h
Numer artykułu
GI-R-331781GA
DEX
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Wytrzymała opona do samochodów typu SUV do jazdy w terenie

Znakomita wytrzymałość w każdym samochodzie typu SUV.
Doskonała przyczepność na każdej nawierzchni.
Komfort jazdy w różnorodnych zastosowaniach.

Opona Nokian HT SUV sprawdza sie znakomicie na asfalcie, ale równie perfekcyjnie radzi sobie poza drogami głównymi. Możesz swobodnie wymknąć się swoim SUV’em z gładkiej szosy i zboczyć w małe kręte uliczki czy piaszczyste lub szutrowe alejki.

Struktura opony Nokian HT SUV zaprojektowana jest do różnorodnych zastosowań w samochodach segmentu SUV. Opasanie stalowe pokryte jest sztywną osnową nylonową, która poprawia kierowalność opony. Dzięki wzmocnionym krawędziom pasa oraz pojedynczej drutówce opona dobrze sobie radzi z wytężoną eksploatacją.

Asymetryczny wzór bieżnika zapewnia oponie precyzyjną kontrolę i bezpieczne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach. System do usuwania kamieni znajdujący się w głównych rowkach bieżnika zapobiega przedostawaniu się drobnych kamyków do rowków oraz do bieżnika opony. Dzięki funkcji samooczyszczania się bieżnika zminimalizowana jest liczba ostrych kamieni, które wbijają się w oponę.

W celu udoskonalenia jazdy po drogach piaszczystych i innych nawierzchniach nieutwardzonych, opona została wyposażona w specjalne uchwyty i ochraniacze znajdujące się w strefie barkowej przeznaczone do jazdy w terenie. Uchwyty te charakteryzuje niezawodna przyczepność do powierzchni drogi, czego widocznym skutkiem jest doskonała trakcja oraz skuteczniejsze hamowanie.


Nokian Cool Silica – mieszanka gumowa gwarantująca przyczepność w każdych warunkach

Nowa mieszanka krzemionkowa Nokian Cool Silica została stworzona z myślą o szczególnie trudnych i zmiennych warunkach regionów charakteryzujących się znacznymi fluktuacjami temperatur.

Opona posiada doskonałą przyczepność zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Jej odporność na zużycie bieżnika jest imponująca. Zgodnie z naszą zasadą bezwzględnego i trwałego bezpieczeństwa, właściwości opon pozostają niezmienne w każdych warunkach przez cały okres ich użytkowania.

Całkowita powierzchnia kontaktu opony z podłożem wyposażona jest w dodatkowy podwójny rant, który zapobiega wnikaniu piasku, błota oraz drobnych kamieni pomiędzy oponę i felgę. Jednocześnie skutecznie wydłuża czas użytkowania zarówno opony, jak i felgi.

Szeroki wybór rozmiarów najnowszego produktu w rodzinie opon letnich Nokian dla kategorii prędkości T oraz H sprawia, że opony Nokian HT SUV zabezpieczają wszystkie najbardziej popularne samochody segmentu SUV sprzedawane w Europie.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych