Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Toyo

Toyo Proxes CF2

225/50 R18 95W SUV

Toyo - Producent opon z Japoni. Produkt wysokiej jakości średniego przedziału cenowego.

Rozmiar opony
225/50 R18 95W SUV 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
W: Zatwierdzony  do 270 km/h
EAN
4981910515395
Numer artykułu
GI-R-388148GA
DEX
Ocena opinii klientów
(8)
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

TOYO Proxes CF2: Kontroluj swoje bezpieczeństwo.

Nowa opona Toyo Proxes CF2 została stworzona by w pełni wykorzystać najnowsze materiały struktury i wzór bieżnika, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, wytrzymałości, oszczędności oraz komfortu.
Następca Toyo Proxes CF1 otrzymał ulepszoną konstrukcję i nowy bieżnik z dodatkiem 100%krzemionki. Częściowo dzięki temu został wydłużony okres użytkowania opony, uzyskano lepsze osiągi na mokrej nawierzchni oraz niższe zużycie paliwa.
Proxes CF2 jest odpowiednim wyborem dla kierowców dla których, liczą się wysokie osiągi i bezpieczeństwo, mającej zastosowanie w samochodach średniej i wysokiej mocy.
Ta nowa komfortowa opona klasy Premium wchodząca w skład asortymentu 'Proxes' skupia w sobie osiągnięcia najnowszych technologii Toyo Tires

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

PROXESCF2 tyre review

Średnia na podstawie 608 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 9 935

02.07.2020 from Grzegorz
Wygląd opony wg mnie bardzo ładny.Na suchej i mokrej nawierzchni sprawują się bez zarzutu.Powoli się zuzywają.Przy predkościach autostradowych odrobinę szumią ale jest to w pełni akceptowalne.Montaż i wyważenie przebiegło bez żadnych komplikacji.Generalnie do samochodu uzywanego na codzień są godne polecenia.

04.10.2019 from Michalak
Opony pierwsza klasa, godne polecenia, zarowno sucha jak i mokra nawierzchnia nie robia najmniejszego wrażenie na tych oponach. Bardzo ciche, pewne w zakretach, na autobahnie podczas deszczu wyprowadzaja kazda ilosc wody, same superlatywy, dla mnie zadnych minusów i ta cena, ktore wogole jest nie adekwatna co do jakosci(oczywiscie na plus). Z pewnoscia kupie kolejny komplet.

31.10.2014 from Piotr
S³usznie nale¿¹ do klasy Premium.

05.09.2014 from Robson
Oponki zakupione w tej firmie sa ok polecam.

Zobacz więcej recenzji
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady