Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Yokohama

Yokohama W.drive (V902A)

195/60 R15 88T
Rozmiar opony
195/60 R15 88T 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
Wi Opony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
4968814750749
Numer artykułu
GI-R-150323GA
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Celebruj piękno zimy i inspiruj się żywiołami

Opony W.drive 902 firmy YOKOHAMA zostały skonstruowane specjalnie, aby zapewnić trakcję na pokrytych śniegiem drogach. Te opony zapewniające wysokie osiągi zachowują giętkość w niskich temperaturach i odznaczają się unikatową konstrukcją bieżnika, zapewniającą lepszą trakcję

Opony zimowe W.drive 902 firmy Yokohama pobudzają emocję, przenosząc doznania z zimowej jazdy na nowy poziom.

Funkcjonalne wzory bieżników, unikatowe kształty lamel oraz zastosowanie zaawansowanej mieszanki gumowej zapewniają wybitne osiągi na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Optymalne rozmieszczenie głównych wzdłużnych rowków pozwala na odpływ topniejącego śniegu i wody oraz utrzymanie maksymalnej powierzchni kontaktu opony na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Zoptymalizowana szerokość rowków pomiędzy klockami pozwala na odpływ topniejącego śniegu zapewniając dodatkową przyczepność poprzez wzmocniony efekt krawędziowy.

Oryginalny trójwymiarowy kształt lamel o polihedrylowej powierzchni zapewnia wysokie osiągi na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni.

Zwiększona gęstość lamel maksymalnie wzmacnia efekt krawędziowy na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.

Wskaźniki głębokości bieżnika na rowku głównym stanowią dodatkowe środki bezpieczeństwa.

Mieszanka opon W.drive odpowiada szerokiemu zakresowi temperatur, zapewniając optymalne osiągi w różnorodnych warunkach zimowych.

'Elastyczny polimer' utrzymuje miękkość i elastyczność w niskich temperaturach.

'Mikro Silika' o cząsteczkach mniejszych niż konwencjonalna silika zachowuje sztywność i stabilność w wysokich temperaturach, poprzez mocne łączenie polimerów, pomimo, że użyto polimerów miękkich.

ZERUMA™ jest specjalnym dodatkiem, opracowanym przez YOKOHAMA,polepszającym dyspersję krzemionki w oponie.

Mieszanka krzemowa ZERUMA™ zmniejsza zależność od temperatury w porównaniu z konwencjonalnym sposobem mieszania.

Asymetryczny bieżnik o dużej sztywności

Asymetryczna konstrukcja bieżnika o dużej sztywności zapewnia dobre zrównoważenie osiągów na nawierzchniach suchych, mokrych oraz pokrytych śniegiem.

W strefie wewnętrznej znajdują się bloki o średniej sztywności i efektywne rowki, zapewniające trakcję na śniegu. W strefie zewnętrznej znajdują się bloku o dużej sztywności, ułatwiające pokonywanie zakrętów na suchej nawierzchni. Optymalnie wyrównane główne, proste rowki odprowadzają skutecznie śnieg, błoto i wodę, zachowując skutecznie maksymalną powierzchnię styku w szerokim zakresie nawierzchni. Zoptymalizowane rowki w nadlewie skutecznie odprowadzają śnieg i błoto, zwiększają trakcję dzięki zwiększeniu efektu krawędziowego.

Trójwymiarowe rowki wzdłużne

Rowki wzdłużne o oryginalnym trójwymiarowym kształcie, z wielościenną powierzchnią, zapewniają wysokie osiągi na nawierzchniach suchych, mokrych i pokrytych śniegiem.

szeroki obszar powierzchni sprawia, że bloki zachowują twardość i umożliwia im efektywne wzajemne podpieranie.
Zwiększona gęstość rowków wzdłużnych maksymalizuje efekt krawędziowy na pokrytych śniegiem i lodem nawierzchniach.

Uniwersalna konstrukcja zużywalnego bieżnika

Wskaźniki głębokości bieżnika na głównym rowku zwiększają bezpieczeństwo, zapewniając informację.

Opon, których pozostała głębokość bieżnika wynosi do 4 mm nie należy używać jako zimowych.
Pozostałą głębokość bieżnika można sprawdzić za pomocą płytek śnieżnych umieszczonych na głównym rowku.
Wskaźnik '4 mm' i znak w kształcie strzałki umieszczone na ścianie bocznej informują o położeniu płytki śnieżnej.

(* Ten wskaźnik 4mm jest dostępny tylko dla opon W.drive)

Technologia mieszanki dla szerokiego zakresu stref temperaturowych

Mieszanka opony W.drive jest odpowiednia dla szerokiego zakresu stref temperaturowych, zapewniając optymalne osiągi w różnych warunkach zimowych.

Elastyczne polimery zapewniają większą miękkość i elastyczność w niskich temperaturach.
Mikrocząstki krzemionki mają mniejsze wymiary niż konwencjonalna krzemionka i zachowują sztywność oraz stabilność w wysokich temperaturach, dzięki mocnym wiązaniom z polimerami, nawet jeśli stosowane są miękkie polimery.
'ZERUMA™' to oryginalny środek procesowy firmy YOKOHAMA, poprawiający dyspersję krzemionki w mieszance. Mieszanka krzemionkowa w ZERUMA™ zmniejsza zależność od temperatury w porównaniu z klasycznym procesem mieszania.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady