Bridgestone Blizzak LM-25 RFT

205/55 R16 91H *, osłona felgi (MFS), runflat
Dostępność
ograniczony zasób magazynowy
Opona
WiOpony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
EAN
3286340877916
Numer artykułu
GI-R-342542GA
Prędkość
H: do 210 km/h
Etykieta opony
Opór toczenia F
Przyczepność na mokrej nawierzchni E
Emisja hałasu 72dB
zł 411
Najczęściej kupowane razem:
4 x
+ 1 x
Cena całkowita:
zł 1.765
4 x Bridgestone Blizzak LM-25 RFT 205/55 R16 91H *, osłona felgi (MFS), runflat =
zł 1.644
1 x DeltiGrip Deltigrip eco - Quality Snow Chain for your car =
zł 121
Oznaczenie opon/klasa wydajnościowa

Sprzedajemy nowe opony, które nie są starsze niż 2 lata.

W tym przedziale czasowym, przy użyciu tego samego numeru artykułu, można nabyć od producenta zarówno oznaczone (wyprodukowane po 1.07.2012), jak i nieoznaczone opony (wyprodukowane przed 1.07.2012).

Opony z takim samym numerem artykułu - zarówno oznaczone jak i nieoznaczone - mogą być zamontowane na tej samej osi, ponieważ posiadają identyczne klasy wydajności. Odpowiednie potwierdzenie jest dostępne u zainteresowanych producentów.

Wartości klas wydajnościowych opon są nam przysyłane, łącznie z numerem artykułu oraz kodem IP od producenta. Numer artykułu oraz wartości przekazujemy do naszego klienta, niezależnie pd daty produkcji opony, która nie może być jednak starsza niż 2 lata.

Zwróć uwagę, ze ta opona nie jest oznaczona, ponieważ została wyprodukowana przed 1.07.2012.

W tym wypadku obowiązują następujące klasy wydajnościowe: Opór toczenia: E, Przyczepność na mokrej nawierzchni: C, Emisja hałasu: 72 dB.

Jeśli opona została wyprodukowana po 1.07.2012, wówczas etykieta znajdująca się z lewej strony tabeli jest ważna.

Bridgestone Blizzak LM-25 RFT to opony zimowe typu Run Flat, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort. Stworzone dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT.

Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają doskonale zrównoważone osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej. Zbalansowanie parametrów dotyczących optymalnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest bardzo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.

Wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu.

Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10% pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony. Taka konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, poprawiając w ten sposób przyczepność oraz hamowanie na śniegu i lodzie. Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa odporność opony na nieregularne zużycie.
Mieszanka bieżnika nowych opon zawiera zdecydowanie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni, a także poprawę żywotności opony.
Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004. Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.