Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM-32

225/55 R17 97H *

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
225/55 R17 97H * 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
Wi Opony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
H: Zatwierdzony  do 210 km/h
EAN
3286340523615
Numer artykułu
GI-R-230344GA
Opinie o firmie
auto motor und sport
ANWB.nl
Stiftung Warentest
Ocena opinii klientów
(3)
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Zalety:

  • Stabilność na śliskiej nawierzchni
  • Krótka droga hamowania
  • Niskie opory toczenia

Kierunkowy bieżnik i długie rowki poprzeczne zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu. Szerokie i sztywne klocki barkowe gwarantują doskonałe prowadzenie na śliskich nawierzchniach. Nowoczesna rzeźba bieżnika zapewnia optymalne osiągi na mokrym podłożu. Najnowocześniejsza mieszanka bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność i hamowanie w zimowych warunkach pogodowych.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Opinie o firmie
Profil:Blizzak LM-32
Data wystawienia opinii Infrastruktura testowa Wymiary Treść opinii Ocena opinii Pieczęć
09/2014 auto motor und sport 225/55 R17 97H * Recommendable
Mocna strona: Bardzo bezpieczna opona na suchej jezdni, wysokie bezpiecze?stwo przy zmianach pasa, praktycznie bez jakichkolwiek reakcji na zmian? obci??enia. Bardzo wywa?ona na mokrych nawierzchniach, bez wi?kszych deficytów. S?aba strona: Przy porz?dnej trakcji na ?niegu s?abe wyniki w zakresie hamowania na ?niegu oraz przy prowadzeniu bocznym, wysoki opór toczenia.
12/2012 ANWB.nl 225/55 R17 97H * Satisfactory
Goed op bija alle veiligheidsrelevante testcriteria.Lichte tekortkomingen op nat wegdek waardoor de band is afgewaardeerd.
10/2012 Stiftung Warentest 225/55 R17 97H * Satisfactory
09/2012 AUTO BILD 225/55 R17 97H * Highly recommended
Stärken:ausgewogene Handlingqualitäten und kurze Bremswege bei allen Witterungsbedingungen, gute Aquaplaningeigenschaften, hohe Laufleistung, guter KomfortSchwächen:leicht erhöhter Rollwiderstand
09/2012 ÖAMTC 225/55 R17 97H * Recommendable
gut auf trockener Fahrbahngut auf Schneeleichte Schwächen bei Nässe
09/2012 ADAC 225/55 R17 97H * Satisfactory
gut auf trockener FahrbahnSchwächen:etwas schwächer auf Nässe (führt zur Abwertung)
09/2012 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 225/55 R17 97H * Satisfactory
+ gut in fast allen sicherheitsrelevanten Disziplinen– leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn (führt zur Abwertung)
09/2011 auto motor und sport 225/55 R17 97H * Recommendable

Positiv:Guter Fahrkomfort und geringes Abrollgeräusch, befriedigendes Fahrverhalten auf Schnee.

Negativ:Langer Bremsweg trocken, hoher Rollwiderstand.

09/2011 AUTOStraßenverkehr 225/55 R17 97H * Recommendable

Positiv: Guter Fahrkomfort und geringes Abrollgeräusch, befriedigendes Fahrverhalten auf Schnee.

Negativ: Langer Bremsweg trocken, hoher Rollwiderstand.

Blizzak LM-32 tyre review

Średnia na podstawie 510 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 8 677

07.05.2019 from Dominik
Co tu pisać,jak to Bridgestone. Głośne, ale zawsze takie były. Jeździ się super, rewelacyjna przyczepność . Faktem jest że zużycie paliwa minimalnie na nich wzrasta. Nie zamienił bym ich na żadne inne. W poprzednich sezonach jeździłem na Pirelli Soto zero i jakichś Nokianach,obie tragiczne nie ma nawet co porównywać do Bridgestone.

24.04.2013 from Marian
Opony z najwy¿szej pó³ki œwietnie wgryzaj¹ siê w œnieg

Zobacz więcej recenzji

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych