Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone Turanza T001

225/40 R18 92Y XL

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
225/40 R18 92Y XL 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
Y: Zatwierdzony  do 300 km/h
EAN
3286341416817
Numer artykułu
GI-R-398902GA
DEX
Opinie o firmie
auto motor und sport
AUTOStraßenverkehr
GUTE FAHRT
Ocena opinii klientów
(6)
EU
European Production
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Zalety:

  • Mieszanka NanoPro-Tech™
  • Doskonała równowaga między prowadzeniem a komfortem
  • Niski współczynnik oporów toczenia oraz hałasu

Opis opony:

W Harmonii Z Życiem

Podążaj tam, gdzie prowadzi Cię droga i głos serca, na nowo odkrywając przyjemność jazdy dzięki oponom Bridgestone Turanza T001. Nasz nowy model flagowy z grupy opon szosowych powstał z wykorzystaniem najnowszych technologii Bridgestone i stanowi niezwykłe połączenie bezpieczeństwa, komfortu, trwałości i szacunku dla środowiska. Dzięki tym oponom możesz się zrelaksować i czerpać radość z jazdy w każdych warunkach i na każdej drodze.

  • Optymalna przyczepność i stabilność umożliwiają niezawodne hamowanie na mokrej nawierzchni
  • Wyjątkowa stabilność przy wysokiej prędkości i doskonałe osiągi na trasie zapewniają płynną i wygodną jazdę
  • Najwyższa wydajność obejmująca niski opór toczenia przy maksymalnym wyciszeniu
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Opinie o firmie
Profil:Turanza T001
Data wystawienia opinii Infrastruktura testowa Wymiary Treść opinii Ocena opinii Pieczęć
07/2014 auto motor und sport 225/40 R18 92Y XL Satisfactory
Stärken : Pluspunkte beim Trockenhandling durch direkte , fahraktive Auslegung . Schwächen : Gravierende Schwächen im Nassbremsen und ausgeprägte Lastwechselempfindlichkeit auf Nässe .
03/2013 AUTOStraßenverkehr 225/40 R18 92Y XL Recommendable
Stärke: Agil und präzise bei Trockenheit, top Aquaplaningverhalten, niedriges Abrollgeräusch.Schwäche: Maßiger Rollwiderstand, Bremsniveau nur Durchschnitt, bei Nässe Lastwechsel.
03/2013 GUTE FAHRT 225/40 R18 92Y XL Recommendable
Der T001 zeigt sich beim Handling problemlos beherschbar und sicher. Doch er schwächelt beim Nassbremsen, kommt über "befriedigend" nicht hinaus. Im Gegenzug sollte der Rollwiderstand gut sein, aber der Japaner landet hier nur auf den letzten Platz. Dies entspricht allerdings dem angegebenen Labelwert F. Gut ist dagegen die Aquaplaningvorsorge, dazu rollt der Pneu ruhig und komfortabel ab.
03/2013 auto motor und sport 225/40 R18 92Y XL Recommendable
Stärken:agil und präzise bei Trockenheittop Aquaplaning Verhaltenniedriges AbrollgeräuschSchwächen:Mäßiger RollwiderstandBremsniveau nur Durchschnittbei Nässe Lastwechsel
02/2012 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 225/40 R18 92Y XL Recommendable
  • Stärken:Sehr ausgewogener Reifen
    Gut in allen sicherheitsrelevanten Disziplinen
    Bestnote auf trockener Fahrbahn
  • 02/2012 ÖAMTC 225/40 R18 92Y XL Highly recommended
    Vorteile:
    • sehr ausgewogener Reifen
    • Bestnote auf trockener Fahrbahn
    • gut bei Nässe

    TuranzaT001 tyre review

    Średnia na podstawie 895 wyników testu
    Przyczepność w suchych warunkach
    Hamowanie w suchych warunkach
    Przyczepność w mokrych warunkach
    Hamowanie w mokrych warunkach
    Przyczepność w śniegu
    Komfort jazdy
    Wewnętrzny poziom hałasu
    Zużycie opony
    Zużycie paliwa
    Przejechanych kilometrów 12 005

    03.09.2020 from Michał Kowalczyk
    Opony zachowują się tak jak powinny - kleją się do nawierzchni na sucho, na mokro nie ma aquaplaningu. Kwestia ich zużycia - będzie wiadomo po dwóch sezonach - na tyle starczyły poprzednie Uniroyal Rainsport 3 (50.000km i zużycie totalne).

    04.01.2020 from Górzyński
    Lubię szybką jazdę jeżeli warunki drogowe na to pozwalają, najczęściej na drodze szybkiego ruchu. Poza tym jeżdżę spokojnie i płynnie.Opony są miękkie co wpływa na ich przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni są ciche.Zakup dokonałem po przeczytaniu wielu opinii.W zakupie kierowałem się również oznaczeniami etykiety europejskiej klasy przyczepności na mokrej nawierzchni i zużycia paliwa (opory toczenia) bardzo dobry stosunek ceny do jakości.Polecam.

    24.10.2019 from Xen
    Auto świetnie się prowadzi, cicha, dobra przyczepność zarówno na suchej nawierzchni, jak i mokrej, mało się zużywa. Ogólnie polecam.

    24.10.2019 from Xen
    Świetna opona, auto dobrze się prowadzi, cicha, mało się zużywa. Ogólnie polecam.

    Zobacz więcej recenzji

    Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

    Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

    W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

    *Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
    **Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

    Newsletter giga-opony.pl

    Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
    ✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady