Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Continental

Continental ContiForceContact

295/30 ZR20 101Y XL DOT2013

Continental - Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.

Rozmiar opony
295/30 ZR20 101Y XL DOT2013 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
Y: Zatwierdzony  do 300 km/h
Numer artykułu
GI-R-318178GA
DEX
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Nowa opona ContiForceContact – wycieczka do granic wytrzymałości.

W skrajnych sytuacjach błędy są niedopuszczalne. Kiedy przechodzi się więc z drogi na tor wyścigowy liczy się tylko jedno: maksymalna wydajność.

ContiForceContact wyznacza nowe wzorce dla opon sportowych. Jej konstrukcja odzwierciedla unikalne połączenie najwyższych standardów technicznych i pasji ContiForceContact jest zatem doskonałym sprzymierzeńcem dla ambitnych kierowców sportowych. Przekonaj się sam.

Najważniejsze cechy:

  • Szeroki zakres zastosowań i doskonała sterowność na mokrej nawierzchni
  • Optymalna precyzja i maksymalna przyczepność w ekstremalnych sytuacjach
  • Najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni
 Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.

Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.

Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.

Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.

Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.

Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych