Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Continental

Continental VancoCamper

195/75 R16CP 107R 8PR

Continental - Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.

Rozmiar opony
195/75 R16CP 107R 8PR 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
R: Zatwierdzony  do 170 km/h
EAN
4019238446227
Numer artykułu
GI-D-112443GA
DEX
EU
European Production
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Wspomnienia z bezpiecznych i przyjemnych wakacji, spędzonych w samochodzie kempingowym.

Nowoczesne samochody kempingowe są pojazdami będącymi wytworem nowoczesnych technologii, które pozwalają urzeczywistnić marzenia o zwiększonej mobilności w trakcie wakacji. Wczasowicze oczekują bezpiecznego funkcjonowania samochodu, co oznacza zwrócenie szczególnej uwagi na kwestię opon.

Opony VancoCamper™ spełniają wymagania producentów samochodów kempingowych, prasy poświęconej odpoczynkowi w przyczepach mieszkalnych oraz samych wczasowiczów. Opony te spełniają specjalną normę „CP“ (Camping Pneu).

Koncepcja opon VancoCamper™ polegała na wykorzystaniu sprawdzonej od dawna technologii opon Vanco, optymalnego dostosowania ich osiągów do specyficznych wymagań samochodów kempingowych i zaspokojenia potrzeb tego specyficznego segmentu odbiorców.

Bezpieczny wypoczynek na kółkach. Do kamperów. Bezpieczeństwo i stabilna przyczepność dla kamperów. Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Wysoki poziom wydajności dzięki dużym przebiegom. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. in. w modelach: Fiat Ducato, Iveco Renault Master i Ford Transit.

Szczegóły techniczne

„CP” oznacza opony o zwiększonym bezpieczeństwie, przeznaczone dla samochodów kempingowych (CP=Camping Pneu).Specjalna mieszanka gumy bieżnika, zapewniająca zwiększoną przyczepność na mokrych nawierzchniach.

Wzmocniona konstrukcja opasania oraz szkieletu opony, w celu zapewnienia dużej odporności na ścieranie, przeciążenia oraz zewnętrzne uderzenia.
Najwyższej jakości wykładzina wewnętrzna zapewnia większą szczelność oraz trwałość.Sztywna konstrukcja ścian bocznych zapewnia lepsze, poprzeczne wsparcie dla obciążonych, tylnych osi.

Zalety

  • Duży margines bezpieczeństwa w przypadku zastosowania w samochodach kempingowych
  • Solidna konstrukcja, zapewniająca zwiększoną trwałość w przypadku obozowania w trudnym terenie
  • Skrócona droga hamowania na mokrych nawierzchniach
  • Dodatkowa stabilność zapewniona w trakcie kierowania ciężkimi samochodami kempingowymi
  • Długie okresy międzyserwisowe, dzięki utrzymywaniu ciśnienia powietrza w oponie powyżej minimalnego poziomu
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady