Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Debica

Debica Navigator2

175/70 R13 82T

Debica - Opony klasy ekonomicznej produkowane przez firmę Goodyear w Polsce.

Rozmiar opony
175/70 R13 82T 
Dostępność
ograniczony zasób magazynowy
Opona
GAN Opony całoroczne
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
5452000593788
Numer artykułu
GI-R-321484GA
DEX
Ocena opinii klientów
(12)
249 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Opony całoroczne Dębica Navigator 2 jest oponą całoroczną przeznaczoną dla kierowców ceniących bezpieczną i ekonomiczną jazdę latem oraz zimą.  Za dobre parametry jazdy na mokrej i suchej nawierzchni, niezależnie od pory roku, odpowiada specjalna mieszanka gumowa na bazie krzemionki.  Rowki poprzeczne w kształcie litery „S” skutecznie odprowadzają wodę spod czoła opony, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Wzmocniona konstrukcja opony zwiększa wytrzymałość oraz zapewnia wysokie przebiegi opony.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Navigator2 tyre review

Średnia na podstawie 558 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 10 142

03.06.2022 from Pacco
Opony ciche, jazda dosyć komfortową, dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, nie wiem jak z przyczepności ą w zimie, ale myślę że będzie ok. Polecam.

16.04.2015 from Matti
Œliskie na mokrym w razie ostrego hamowania. Rewelacyjne na œwie¿ym, kopnym œniegu!

14.06.2012 from Pawe³
Kpl. nowych opon wytrzyma³ 4 lata - ostatni rok to wyczuwalny spadek bezpieczeñstwa i komfortu jazdy. Po takim okresie, pomimo doœæ du¿ego bie¿nika ok. 6mm opony nie nadaj¹ siê ju¿ do u¿ytku. Pojawi³y siê wybulenia i druty!, komfort jazdy tragiczny z uwagi na bicie zu¿ytych opon - drgania nie doœæ ¿e na kierownicy, to ca³ego samochodu. Pomimo tego, w kategorii cena/jakoœæ to bardzo dobra opona z powodzeniem wystarczaj¹ca na 3-4 lata jazdy. Jednak przy tak du¿ym i ciê¿kim samochodem jak Omega, opona ta nadaje siê wy³¹cznie do spokojnej jazdy. LATO: Nawet nowe opony na MOKREJ nawierzchni maj¹ tendencjê do zrywania przyczepnoœci, co daje siê we znaki przy ostrym ruszaniu (pomimo tylnego napêdu), przy wyprzedzaniu z niskich prêdkoœci (kick down automatu na mokrym zrywa przyczepnoœæ kó³ i zarzuca ty³em) oraz przy hamowaniu - na mokrym czêste za³¹czanie ABSu. Na drodze gruntowej, czy b³otnistej trzyma bardzo dobrze, jednak z tendencj¹ do zakopywania siê przy gwa³townym operowaniu gazem z uwagi na "ostry" bie¿nik. Natomiast na SUCHEJ nawierzchni, szczególnie w lecie g³oœna pow 150 km/h, jednak przyczepnoœæ i komfort jazdy bez zarzutu. ZIMA: Na œniegu, jak na oponê ca³oroczn¹, œwietne w³aœciwoœci jezdne! Tu ogromne zaskoczenie i pochwa³a dla konstruktorów. Nie ma znaczenia - sypki,œwie¿y, kopny, zle¿a³y, mokry œnieg, b³oto poœniegowe nie stanowi¹ wiêkszego problemu. Wiêcej ostro¿noœci wymaga jedynie jazda po wyœlizganym œniegu oraz po lodzie, ale w takich warunkach to jedynie opony z kolcami dadz¹ radê. Podsumowuj¹c: tania, ca³oroczna opona do spokojnej jazdy, sprawdzaj¹ca siê w wiêkszoœci warunków, do zastosowania w spokojnej jeŸdzie. Polecam.

12.01.2010 from Krystian
Bardzo dobre opony. Mimo strasznie zaœnie¿onych dróg bez problemu siê na nich jeŸdzi. W lato równie¿ œwietne, nie ha³asuj¹, dobra przyczepnoœc i du¿a trawa³oœæ.

Zobacz więcej recenzji
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady