Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Fulda

Fulda Kristall Montero 3

195/65 R15 95T XL

Fulda - Fulda to marka niemiecka należąca do koncernu Goodyear. Opony klasy medium. Bardzo popularna na rynku niemieckim i polskim.

Rozmiar opony
195/65 R15 95T XL 
Dostępność
dostępny
Opona
Wi Opony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
4038526360090
Numer artykułu
GI-R-470376GA
Opinie o firmie
ÖAMTC
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
ADAC
Ocena opinii klientów
(10)
339 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Fulda Kristall Montero 3

Opona zimowa, uzyskująca wysokie osiągi Ciesz się bardzo dobrymi własnościami trakcyjnymi w każdych zimowych warunkach. Opona Kristall Montero 3 bez problemu radzi sobie z chłodem, deszczem, śniegiem i lodem, a do tego jest przystępna cenowo.

Korzyści:

  • Bardzo dobra trakcja na śniegu
  • Dobrze spisuje się w każdych warunkach
  • Świetna przyczepność w niskich temperaturach

Bardzo dobra trakcja na śniegu. Ciesz się bardzo dobrymi własnościami trakcyjnymi w okresie zimowym dzięki technologii SnowCatcher firmy Fulda. Rowki w centralnej strefie bieżnika tworzą sieć wzajemnie blokujących się klocków chwytających śnieg, zwiększając przyczepność opony na zaśnieżonej drodze.

Dobrze spisuje się w każdych warunkach. W oponie Kristall Montero 3 zastosowano technologię Bubble Blade. Zwiększona liczba trójwymiarowych lameli zapewnienia lepszą przyczepności na śniegu i lodzie, zaś zimowy wzór bieżnika daje stabilne prowadzenie na śnieżnych drogach.

Bardzo dobra przyczepność w niskich temperaturach. W oponie zastosowano specjalną mieszankę gumową, która pozostaje elastyczna w niskich temperaturach. Dzięki temu opona zachowuje znakomite parametry użytkowe nawet w bardzo niskich temperaturach.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Opinie o firmie
Profil:Kristall Montero 3
Data wystawienia opinii Infrastruktura testowa Wymiary Treść opinii Ocena opinii Pieczęć
09/2011 ÖAMTC 195/65 R15 95T XL Recommendable
  • bester auf Schnee
  • leichte Schwächen bei Nässe
  • leichte Schwächen auf trockener Fahrbahn
09/2011 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 195/65 R15 95T XL Satisfactory
  • + Bestnote auf Schnee
  • – leichte Schwächen auf trockener und nasser Fahrbahn ( führt zur Abwertung )
09/2011 ADAC 195/65 R15 95T XL Satisfactory
Stärken
  • Bestnote auf Schnee
Schwächen
  • Leichte Schwächen bei Nässe und Trockenheit

KRISTALLMONTERO3 tyre review

Średnia na podstawie 2 068 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 7 541

26.05.2015 from Jakub
Opona dobrej jakoœci. Polecam

09.06.2013 from sebo
z ca³¹ pewnoœci¹ polecam opony firmy FULDA jak zimowe i letnie

10.12.2012 from roman p
Opony sprawdzaj¹ siê tylko na œniegu na mokrym asfalcie bardzo s³abe.

Zobacz więcej recenzji
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady