Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Nowy
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Hankook

Hankook iON evo (IK01A)

255/45 ZR21 106Y XL 4PR EV, SUV, SoundAbsorber, SBL

Hankook - Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.

Rozmiar opony
255/45 ZR21 106Y XL 4PR EV, SUV, SoundAbsorber, SBL 
Dostępność
ograniczony zasób magazynowy
Opona
So Opony letnie
Prędkość
Y: Zatwierdzony  do 300 km/h
EAN
8808563570990
Numer artykułu
GI-D-127428GA
DEX
EU
European Production
1.216 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Ulepszone, aby zwiększyć osiągi/strong>

  • Podwójna korzyść
    : Zaawansowane prowadzenie i wydłużony zasięg
  • Najlepsze w każdej kategorii
    : Trzy gwiazdki na europejskiej etykiecie opony

Zaawansowane prowadzenie
: technologia EV Contour

Opony do pojazdów elektrycznych muszą mieć większą sztywność, aby wytrzymały ich masę. Technologia Hankook Technologia EV Contour zwiększa sztywność opony na zakrętach o 10%, co korzystnie wpływa na prowadzenie pojazdu elektrycznego.

Wydłużony zasięg
: zoptymalizowane utwardzanie

Dzięki zastosowaniu zaawansowanej mieszanki i zoptymalizowanej technologii utwardzania, która poprawia parametry opony w każdym aspekcie, opony iON evo (i evo SUV) osiągnęły najniższą wartość wskaźnika oporu toczenia.

Lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni
: poszerzone rowki poprzeczne

Rowki poprzeczne są węższe po wewnętrznej stronie, aby zmniejszyć hałas powodowany przez przepływ powietrza, i szersze po zewnętrznej, aby zapewnić wysokie osiągi na mokrych nawierzchniach. To kolejna podwójna zaleta opon iON evo (i evo SUV).

Technologia eliminująca hałas
: optymalne rozmieszczenie klocków

Hałas generowany przez oponę można radykalnie zmniejszyć przez optymalizację rozmieszczenia klocków. Opony iON evo (i evo SUV) mają optymalną liczbę klocków o odpowiednim rozmiarze, dzięki czemu uwolnią Cię od niepotrzebnego szumu.

Technologia eliminująca hałas
: materiał pochłaniający hałas

Dzięki zastosowaniu materiału pochłaniającego hałas wewnątrz, natężenie hałasu w komorze spada do 9dB.

Równomierne zużycie bieżnika i większy przebieg
: mieszanka Evolution

Mieszanka EVolution, składająca się z wysoce skoncentrowanej krzemionki i ekologicznych materiałów, umożliwia uzyskanie satysfakcjonującego przebiegu i dalsze zmniejszenie oporu toczenia.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Hankook Reifen Deutschland GmbH

Siemensstraße 14, 63263, Neu-Isenburg, Germany

+49 (0)6102 4318 000

info.hkde@hankookn.com

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady