Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Hankook

Hankook Winter i*cept RS (W442)

155/65 R13 73T 4PR SBL

Hankook - Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.

Rozmiar opony
155/65 R13 73T 4PR SBL 
Dostępność
dostępny
Opona
Wi Opony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
8808563301938
Numer artykułu
GI-R-203532GA
EU
European Production
281 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Zalety:

  • Ekologiczna konstrukcja - niskie opory toczenia
  • Bezpieczeństwo i komfort przy optymalnych osiągach
  • Odporność na aquaplaning

Opona została zaprojektowana specjalnie dla szerokiej gamy samochodów – od małych samochodów miejskich, przez samochody kompaktowe i średniej wielkości limuzyny aż po samochody kombi i rodzinne vany – oraz została zoptymalizowana pod kątem umiarkowanego klimatu Europy Środkowej i Zachodniej. Wyróżnia się wyjątkowo pewną i stabilną charakterystyką prowadzenia na mokrej, zaśnieżonej, zabłoconej i suchej nawierzchni. Kierunkowy, 5-żebrowy bieżnik w kształcie litery V opon Hankook Winter i*cept RS posiada o 14% więcej nacięć.

Większą przyczepność na wszystkich nawierzchniach osiągnięto poprzez wykonanie nacięć pod dodatkowymi kątami (w płaszczyźnie poprzecznej) w zakresie od 0° w przypadku środka bieżnika do 15° dla obszarów barkowych opony. Szerszy bieżnik w porównaniu do poprzedniego modelu zwiększa powierzchnię styku, co w znaczny sposób polepsza osiągi opony, szczególnie na oblodzonych drogach.

Ponadto, przyczepność na śniegu i błocie została poprawiona poprzez schodkowe ustawienie kostek bieżnika wzdłuż jego środka. Co więcej, pofałdowane, trójwymiarowe nacięcia zwiększają przyczepność i skuteczność hamowania na wszystkich gładkich nawierzchniach. Zupełnie nowa receptura mieszanki, zapewniająca wysoką przyczepność i składająca się w całości z krzemionki, zapewnia elastyczność bieżnika nawet przy bardzo niskich temperaturach, gwarantując dzięki temu doskonałą przyczepność i siłę hamowania opony.

Cztery główne rowki szybko odprowadzają wodę spod opony. Współdziałają z bieżnikiem w kształcie litery V o zwiększonym przepływie, aby skutecznie zapobiegać akwaplanacji na mokrej nawierzchni zimowych dróg. Inne korzyści to dłuższy okres eksploatacji bieżnika oraz znacząco zmniejszone opory toczenia (-8% w porównaniu z konwencjonalnymi profilami opon). Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję śladu węglowego. Najnowszy wzór kostek bieżnika poprawiający kąty na żebrach spowodował znaczną redukcję poziomu hałasu emitowanego przez oponę. W ten sposób opona Hankook Winter i*cept RS poprawia wrażenia z jazdy wewnątrz samochodu i emituje mniej hałasu.

 Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.

Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.

Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.

Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.

Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.

Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych