Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Hankook

Hankook Winter i*cept RS (W442)

155/80 R13 79T 4PR SBL

Hankook - Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.

Rozmiar opony
155/80 R13 79T 4PR SBL 
Dostępność
dostępny
Opona
Wi Opony zimowe
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynkiWinter
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
8808563361956
Numer artykułu
GI-R-268435GA
268 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Zalety:

  • Ekologiczna konstrukcja - niskie opory toczenia
  • Bezpieczeństwo i komfort przy optymalnych osiągach
  • Odporność na aquaplaning

Opona została zaprojektowana specjalnie dla szerokiej gamy samochodów – od małych samochodów miejskich, przez samochody kompaktowe i średniej wielkości limuzyny aż po samochody kombi i rodzinne vany – oraz została zoptymalizowana pod kątem umiarkowanego klimatu Europy Środkowej i Zachodniej. Wyróżnia się wyjątkowo pewną i stabilną charakterystyką prowadzenia na mokrej, zaśnieżonej, zabłoconej i suchej nawierzchni. Kierunkowy, 5-żebrowy bieżnik w kształcie litery V opon Hankook Winter i*cept RS posiada o 14% więcej nacięć.

Większą przyczepność na wszystkich nawierzchniach osiągnięto poprzez wykonanie nacięć pod dodatkowymi kątami (w płaszczyźnie poprzecznej) w zakresie od 0° w przypadku środka bieżnika do 15° dla obszarów barkowych opony. Szerszy bieżnik w porównaniu do poprzedniego modelu zwiększa powierzchnię styku, co w znaczny sposób polepsza osiągi opony, szczególnie na oblodzonych drogach.

Ponadto, przyczepność na śniegu i błocie została poprawiona poprzez schodkowe ustawienie kostek bieżnika wzdłuż jego środka. Co więcej, pofałdowane, trójwymiarowe nacięcia zwiększają przyczepność i skuteczność hamowania na wszystkich gładkich nawierzchniach. Zupełnie nowa receptura mieszanki, zapewniająca wysoką przyczepność i składająca się w całości z krzemionki, zapewnia elastyczność bieżnika nawet przy bardzo niskich temperaturach, gwarantując dzięki temu doskonałą przyczepność i siłę hamowania opony.

Cztery główne rowki szybko odprowadzają wodę spod opony. Współdziałają z bieżnikiem w kształcie litery V o zwiększonym przepływie, aby skutecznie zapobiegać akwaplanacji na mokrej nawierzchni zimowych dróg. Inne korzyści to dłuższy okres eksploatacji bieżnika oraz znacząco zmniejszone opory toczenia (-8% w porównaniu z konwencjonalnymi profilami opon). Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję śladu węglowego. Najnowszy wzór kostek bieżnika poprawiający kąty na żebrach spowodował znaczną redukcję poziomu hałasu emitowanego przez oponę. W ten sposób opona Hankook Winter i*cept RS poprawia wrażenia z jazdy wewnątrz samochodu i emituje mniej hałasu.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady