Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Michelin

Michelin Latitude Sport 3

235/55 R18 100V

Michelin - Michelin to francuski koncern z długoletnią tradycją. Opony klasy HP i UHP.

Rozmiar opony
235/55 R18 100V 
Dostępność
ograniczony zasób magazynowy
Opona
So Opony letnie
Prędkość
V: Zatwierdzony  do 240 km/h
EAN
3528704504992
Numer artykułu
GI-R-274914GA
DEX
Ocena opinii klientów
(2)
EU
European Production
740 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Michelin Latitude Sport 3

Korzyści:

MICHELIN Latitude Sport 3, opona homologowana na najbardziej prestiżowe modele SUV, skraca drogę hamowania o 2,7 m*...i wszystkie osiągi na wysokim poziomie dzięki MICHELIN Total Performance.

Technologia:

  • Rzeźba bieżnika
  • Ciągłe centralne ŻEBRO  bieżnika
  • Dwuwarstwowy karkas **
  • Innowacyjna mieszanka gumy bieżnika
  • Lamele o zmiennej szerokości

Informacje  prawne:
* W porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Latitude Sport, wg badań TÜV SÜD z 2013 r. na mokrej nawierzchni (rozmiaru 235/65 R 17). Większość rozmiarów opony MICHELIN Latitude Sport 3 posiada klasę A przyczepności na mokrej nawierzchni.
** Z wyjątkiem niektórych rozmiarów

Wytrzymuje o 7 miesięcy dłużej niż modele konkurencji (1)
Polecana przez 94% kierowców

(1) Wyniki testów DEKRA TESTCENTERS z roku 2014 ew. 2015, przeprowadzonych na zlecenie Michelin – w zależności od asortymentu oraz interwałów między średnimi przebiegami opon znajdujących się w ofercie firmy MICHELIN w porównaniu z konkurencją.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

LatitudeSport3 tyre review

Średnia na podstawie 82 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 16 548

22.08.2018 from Mateusz
Opony do tego auta nie mają konkurencji. Są trwalsze od Pirelli P Zero, a osiągi mają chyba nawet lepsze.

Zobacz więcej recenzji

Michelin – Zawiozą Cię wszędzie

Wizja założycieli, Edouarda i André Michelin, od ponad 125 lat określa rozwój marki MICHELIN: uczynienie przemieszczania się pojazdami możliwie najprostszym, bezpiecznym oraz wygodnym – początkowo dzięki innowacyjnym oponom i kołom, następnie z pomocą planów miast, przewodników turystycznych, a także dzięki przyczynieniu się do polepszenia infrastruktury komunikacyjnej. Do tego doliczyć należy ogromne zaangażowanie w środowisko, gdyż nowoczesne podróżowanie powinno być ekologiczne i tym samym nieuciążliwe dla Ziemi.

Grupa Michelin produkuje rocznie ponad 178 milionów opon w 68 fabrykach rozmieszczonych w 17 krajach i dysponuje punktami dystrybucji w ponad 170 państwach. Oferta produktów jest szeroka: od opon rowerowych poprzez opony osobowe, ciężarowe, motocyklowe, rolnicze a na 5 tonowych oponach do ciężkich maszyn budowlanych kończąc. Michelin zatrudnia na całym świecie 111 700 pracowników i posiada jeden z najstarszych oraz najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych – słynnego ludzika Michelin.

Zorientowanie na cel oraz stały rozwój: MICHELIN Total Performance

Podczas opracowywania nowych produktów, firmie Michelin konsekwentnie przyświeca hasło “MICHELIN Total Performance”. Oznacza ono ogromne zaangażowanie, by nieprzerwanie łączyć w jednej oponie wiele osiągnięć technicznych. Tą filozofię producent opon wyznaje zarówno przy opracowywaniu produktów seryjnych, jak też w sporcie motorowym. Liczne technologiczne innowacje przyczyniają się do odciążenia środowiska, kierowcy oraz przedsiębiorstwa. Niewidoczne gołym okiem właściwości, ukryte w osnowie, profilu oraz mieszance, pozwalają oponom MICHELIN ukazać ich cały potencjał w trakcie użytkowania: oferują wysoką przyczepność, długie przebiegi, a dzięki niewielkim oporom toczenia wpływają na obniżenie zużycia paliwa.

Aby jeszcze dokładniej zrozumieć warunki, na jakie wystawione są opony podczas codziennej eksploatacji, Michelin rozpoczął latem 2014 roku wyjątkowy projekt badawczy Road Usage Lab. Pojazdy ponad 3.000 europejskich kierowców wyposażone zostały w specjalne urządzenia pomiarowe, które rejestrują dane o użytkowaniu. Zebrane w ten sposób informacje służą opracowywaniu przyszłych opon, aby dzięki temu z jeszcze większą dokładnością dopasować się do potrzeb kierowców..

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady