Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Nokian

Nokian HT

265/70 R16 112T SUV
Rozmiar opony
265/70 R16 112T SUV 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
6419440277233
Numer artykułu
GI-R-166175GA
DEX
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Wytrzymała opona do samochodów typu SUV do jazdy w terenie

Znakomita wytrzymałość w każdym samochodzie typu SUV.
Doskonała przyczepność na każdej nawierzchni.
Komfort jazdy w różnorodnych zastosowaniach.

Opona Nokian HT SUV sprawdza sie znakomicie na asfalcie, ale równie perfekcyjnie radzi sobie poza drogami głównymi. Możesz swobodnie wymknąć się swoim SUV’em z gładkiej szosy i zboczyć w małe kręte uliczki czy piaszczyste lub szutrowe alejki.

Struktura opony Nokian HT SUV zaprojektowana jest do różnorodnych zastosowań w samochodach segmentu SUV. Opasanie stalowe pokryte jest sztywną osnową nylonową, która poprawia kierowalność opony. Dzięki wzmocnionym krawędziom pasa oraz pojedynczej drutówce opona dobrze sobie radzi z wytężoną eksploatacją.

Asymetryczny wzór bieżnika zapewnia oponie precyzyjną kontrolę i bezpieczne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach. System do usuwania kamieni znajdujący się w głównych rowkach bieżnika zapobiega przedostawaniu się drobnych kamyków do rowków oraz do bieżnika opony. Dzięki funkcji samooczyszczania się bieżnika zminimalizowana jest liczba ostrych kamieni, które wbijają się w oponę.

W celu udoskonalenia jazdy po drogach piaszczystych i innych nawierzchniach nieutwardzonych, opona została wyposażona w specjalne uchwyty i ochraniacze znajdujące się w strefie barkowej przeznaczone do jazdy w terenie. Uchwyty te charakteryzuje niezawodna przyczepność do powierzchni drogi, czego widocznym skutkiem jest doskonała trakcja oraz skuteczniejsze hamowanie.


Nokian Cool Silica – mieszanka gumowa gwarantująca przyczepność w każdych warunkach

Nowa mieszanka krzemionkowa Nokian Cool Silica została stworzona z myślą o szczególnie trudnych i zmiennych warunkach regionów charakteryzujących się znacznymi fluktuacjami temperatur.

Opona posiada doskonałą przyczepność zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Jej odporność na zużycie bieżnika jest imponująca. Zgodnie z naszą zasadą bezwzględnego i trwałego bezpieczeństwa, właściwości opon pozostają niezmienne w każdych warunkach przez cały okres ich użytkowania.

Całkowita powierzchnia kontaktu opony z podłożem wyposażona jest w dodatkowy podwójny rant, który zapobiega wnikaniu piasku, błota oraz drobnych kamieni pomiędzy oponę i felgę. Jednocześnie skutecznie wydłuża czas użytkowania zarówno opony, jak i felgi.

Szeroki wybór rozmiarów najnowszego produktu w rodzinie opon letnich Nokian dla kategorii prędkości T oraz H sprawia, że opony Nokian HT SUV zabezpieczają wszystkie najbardziej popularne samochody segmentu SUV sprzedawane w Europie.

 Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.

Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.

Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.

Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.

Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.

Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych