Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Nokian

Nokian Line SUV

235/55 R17 103V XL

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
235/55 R17 103V XL 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
Prędkość
V: Zatwierdzony  do 240 km/h
EAN
6419440290034
Numer artykułu
GI-R-276797GA
DEX
Ocena opinii klientów
(3)
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Nokian Line SUV – mistrz mokrej nawierzchni

  • Struktura wzmacniana aramidem dla wyjątkowej wytrzymałości
  • Najwyższy komfort, świetna wydajność i mniejsze zużycie paliwa
  • Ekstremalne bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach

Najważniejsze informacje:

Technologia aramidowej ściany bocznej Nokian. Wyjątkowa wytrzymałość. Materiał gumowy ściany bocznej zawiera ekstremalnie trwałe odcinkowe włókna aramidowe. Ten materiał jest znany z branży samolotowej i zbrojeniowej. Włókna aramidowe maksymalizują wytrzymałość ściany bocznej, sprawiając, że jest ona bardziej odporna na uszkodzenia i przecięcia.

Rowki trąbkowe. Skuteczniejsza ochrona przed aquaplaningiem. Rowki trąbkowe o kształcie pocisku zbierają wodę znajdującą się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność nawet na mokrych od deszczu drogach.

Rowki wodne. Lepsza stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Głębokie rowki ukośne, które otwierają się na jednym końcu i stabilizują prowadzenie, dominują nad zewnętrznymi rowkami podłużnymi na środku. Ta innowacja zapobiega jednocześnie aquaplaningowi, zbierając wodę i odprowadzając ją do rowków podłużnych.

Ząbki zwiększające przyczepność. Lepszy grip. Zukosowane i prostokątne ząbki przyczepiają się w kontrolowany sposób do nawierzchni ulicy i zwiększają przyczepność podczas jazdy i przyspieszania.

Odprowadzanie kamieni. Większa trwałość. System odprowadzania kamieni czyści rowki bieżnika i zapobiega wbijaniu się kamieni w opony. W ten sposób można zwiększyć trwałość opony i chronić ją przed uszkodzeniami, szczególnie przy jeździe po nierównym terenie. Inni uczestnicy ruchu również będą się cieszyć, że spod kół samochodu wyskakuje mniej kamieni.

Koncepcja delikatnego toczenia. Mniejsze zużycie paliwa, bezpieczniejsze prowadzenie. Koncepcja ta łączy niższy opór toczenia z pewnym prowadzeniem przy wysokich prędkościach. Zoptymalizowano rowkowe lub lamelkowe bieżniki blokowe na barku opony. Otwory i rowki o różnych szerokościach, jak i bloki o różnych wielkościach ze wspornikami zwiększają sztywność i elastyczność bieżnika powierzchni tocznej. Sprawia to, że SUV prowadzi się podobnie do samochodu osobowego, a opona wytwarza mniej ciepła i przyczynia się do wyraźnie niższego zużycia paliwa.

Design cichych rowków. Większy komfort jazdy. Przypominające strukturę piłeczki golfowej zagłębienia w kształcie półkul na ścianach żeber podłużnych zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Ta innowacja zmniejsza poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz auta. Ponadto redukuje ona opór powietrza i schładza opony, zwiększając przez to odporność na zużycie.

Mieszanka powierzchni tocznej z korali i krzemu serii Line. Doskonałe prowadzenie, dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, niższe zużycie paliwa. Mieszanka powierzchni tocznej nowej generacji wykorzystuje koralową, rosnącą strukturę molekularną mieszanki krzemowo-gumowej w celu wzmocnienia sztywności powierzchni tocznej. Dzięki temu kierowca ma bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem. Nowe opony Nokian Line SUV zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Odznaczają się doskonałą odpornością na ścieranie i zachowują swoje właściwości przez cały okres eksploatacji. Całkowicie nowa kombinacja łańcuchów molekułowych redukuje wytwarzanie ciepła i zużycie paliwa.

ARAMID BOCZNE ŚCIANY – Wytrzymałe jak nigdy wcześniej

Opony firmy Nokian Tyres z technologią aramidowych ścian bocznych oferują Ci dodatkowe bezpieczeństwo i wytrzymałość na wymagających nawierzchniach oraz w złych warunkach pogodowych. Nieporównywalnie wytrzymałe ściany boczne są wyjątkowo odporne na zużycie i przecięcia. Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają bok opony, dzięki czemu jest ona w stanie jeszcze lepiej znosić uderzenia.

Ten sam materiał stosuje się w lotnictwie oraz w przemyśle zbrojeniowym. Z powodzeniem wykorzystywany jest w kamizelkach kuloodpornych.

Aramid chroni opony marki Nokian Tyres. Opony Nokian Tyres chronią życie.

 Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.

Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.

Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.

Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.

Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.

Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.

Line SUV tyre review

Średnia na podstawie 172 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 9 330
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych