Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.

Nokian zLine

245/40 ZR18 97Y XL
Dostępność
dostępny
Opona
So Opony letnie
Prędkość
Y: Zatwierdzony  do 300 km/h
EAN
6419440285177
Numer artykułu
GI-R-232898GA
Etykieta opony
Opór toczenia C
Przyczepność na mokrej nawierzchni A
Emisja hałasu 72dB
DEX
zł 481
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4-7 dni roboczych**
Prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni
Ponad 10.000 opon w naszej ofercie

Nokian zLine – Cool Performer

Stabilna, precyzyjna i cicha.
Utrzymuje swoje właściwości trakcyjne nawet przy bardzo dużych prędkościach.
Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni.

Opona Nokian zLine jest profesjonalnym produktem, stworzonym do jazdy w trudnych warunkach, dzięki nowej generacji mieszance bieżnikowej, nanotechnologicznej strukturze i specjalnej rzeźbie bieżnika przeznaczonej do szybkiej jazdy. Opona reaguje natychmiast na ruchy kierownicy, co decyduje o bezpieczeństwie.

Nowa, inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian UHP Silica: mniejsze nagrzewanie i lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni.

Nowa, inteligentna mieszanka użyta w warstwie bieżnika Nokian UHP Silica została stworzona specjalnie dla Nokian zLine z myślą o dużych obciążeniach powstających podczas jazdy z wysoką prędkością. Nowa mieszanka bieżnikowa klasy UHP została udoskonalona, aby zminimalizować nagrzewanie się opony, zapewnić jej jak największą żywotność oraz wysoką wytrzymałość konstrukcyjną. Zastosowana mieszanka gumowa funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Kierowca ma zapewnione optymalne czucie drogi i unika tym samym nieprzewidzianych sytuacji w każdych warunkach.

Rzeźba bieżnika zapewnia optymalne prowadzenie

Nowoczesna, innowacyjna rzeźba bieżnika wysokowydajnej opony Nokian zLine przyczynia się w do precyzji prowadzenia. Podobnie jak w innych oponach letnich firmy Nokian zaprojektowanych do szybkiej jazdy, bieżnik ma asymetryczny profil. Sztywna powierzchnia wewnętrznego i zewnętrznego barku opony łączy się z blokami umocnionymi przez żebra wzdłużne. Szerokie, masywne żebra usztywniają oponę i zmniejszają ruch bloków profilowych przy kontakcie z powierzchnią drogi.

Żebra wzdłużne przy wewnętrznym barku opony zaopatrzone są w głębokie, stabilizujące prowadzenie, poprzeczne rowki. Jednocześnie, innowacyjne rowki wodne (Hydro Grooves) zapobiegają aquaplaningowi, zatrzymując wodę znajdującą się między oponą a powierzchnią szosy, i odprowadzając ją do rowków wzdłużnych. To nowoczesne rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu.

W celu zapobiegania aquaplaningowi w rowkach poprzecznych zewnętrznego ramienia opony zostały dodatkowo wyżłobione oddzielne rowki retencyjne (Swoop Grooves).

Wyższy komfort jazdy i dłuższa żywotność

Okrągłe otwory w ściankach poprzecznych rowków, przypominające profil piłki golfowej, zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Rozwiązanie określane jako wzór cichych rowków zmniejsza hałas we wnętrzu samochodu oraz hałas toczącej się opony.









Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.

Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).

Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych
x
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK