Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
Akceptuję
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Pirelli

Pirelli Scorpion ATR

P205/80 R16 104T XL

Pirelli - Włoska marka opon. Doskonale znana w świecie wyścigów samochodowych i motocyklowych.

Rozmiar opony
P205/80 R16 104T XL 
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
GAN Opony całoroczne
oznaczenie M+S
Prędkość
T: Zatwierdzony  do 190 km/h
EAN
8019227171839
Numer artykułu
GI-R-147800GA
DEX
Ocena opinii klientów
EU
European Production
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Opona na każdy teren, do jazdy po każdym rodzaju nawierzchni: wszechstronna w każdej sytuacji.
Opony na każdy teren, do jazdy po każdym rodzaju nawierzchni: w terenie pewne i wytrzymałe, na drodze - zapewniają komforty, doskonałą trakcję i długie przebiegi.

Wszechstronne i uniwersalne oraz wielo-zadaniowe, jak samochody, których są wyposażeniem. Precyzyjne, jak styl jazdy, który promują. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na każdej nawierzchni, w każdych warunkach.

Scorpion ATR to opony technologicznie dopasowane do wszechstronnych pojazdów, z napędem na cztery koła, o dużej mocy silnika. Dzięki wzmocnionej strukturze i unikalnemu bieżnikowi opona Scorpion ATR ułatwia jazdę w trudnym terenie.

Doskonała przyczepność na każdym podłożu, zredukowany aquaplaning, najwyższa skuteczność hamowania, i największa odporność na uszkodzenia idą w parze z komfortową jazdą po gładkich nawierzchniach.
Symetryczny bieżnik zapewnia perfekcyjną przyczepność i precyzyjną sterowność na każdym podłożu, jak również atrakcyjny wygląd i niski poziom hałasu.

• Podstawowe homologacje:
Ford USA, Lincoln.

Opona terenowa, na każdy rodzaj nawierzchni, wszechstronna i fantastycznie zachowująca się w jeździe terenowej (off-road). Komfortowa i cicha na nawierzchniach utwardzonych.

CECHY:

• Odporny karkas i wzmocnione ściany boczne opony.
• Szerokie, chropowate bloczki na barkach opony.
• Zakrzywione rowki centralne.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.

Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).

Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.

Pirelli Scorpion ATR tyre review

Średnia
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 1 625 897
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych
^