Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Pirelli

Pirelli Scorpion Zero All Season

285/45 ZR21 (113Y) XL L

Pirelli - Włoska marka opon. Doskonale znana w świecie wyścigów samochodowych i motocyklowych.

Rozmiar opony
285/45 ZR21 (113Y) XL L 
Dostępność
dostępny
Opona
GAN Opony całoroczne
oznaczenie M+S
Prędkość
(Y): Zatwierdzony  ponad 300 km/h
EAN
8019227324501
Numer artykułu
GI-R-377986GA
DEX
Ocena opinii klientów
(2)
EU
European Production
1.918 zł
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

Scorpion Zero All Season

Wielosezonowa opona do suv-ów, stworzona dla najbardziej wymagających producentów samochodów.

El SCORPION™ ZERO ALL SEASON to nowy, wielosezonowy produkt UHP do SUV-ów, stworzony specjalnie dla producentów samochodów premium i prestige na oryginalne wyposażenie aut z tego segmentu w celu zwiększenia osiągów pojazdu o każdej porze roku, w każdych warunkach drogowych, również podczas jazdy po lekko ośnieżonych drogach. Dzięki filozofii „The Perfect Fit” czyli perfekcyjnemu dopasowaniu między oponą a samochodem produkt zapewnia doskonałe osiągi na suchej jak i mokrej nawierzchni. Innowacyjna mieszanka bieżnika zapewnia wysokie osiągi w każdym sezonie, gwarantując ponad przeciętny poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy, minimalizując przy tym poziom hałasu.

Wysoka gęstość lameli
Ponad 30m lameli (93% więcej niż Scorpion Zero Asimmetrico) zapewnia doskonałą przyczepność i trakcję w sezonie zimowym, co gwarantuje świetne osiągi również na śniegu.

Zakrzywione lamele
Zakrzywione lamele w wewnętrznych blokach umożliwiają lepszą trakcję na śniegu, zwiększając bezpieczeństwo i kontrolę.

Zoptymalizowana konstrukcja bieżnika z zakrzywionymi lamelami I mostkami
Zauważalne obniżenie hałasu w celu poprawy komfortu jazdy.

Cztery szerokie kanały wzdłużne
Gwarancja doskonałego odprowadzania wody i odporności na aquaplaning, niższa głębokość bieżnika celem poprawy skuteczności hamowania na suchej nawierzchni nie zmniejszająca żywotności opony.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

ScorpionZeroAllSeason tyre review

Średnia na podstawie 33 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 8 322

04.01.2021 from maciej
niestety opony lapą uślizgi boczne na mokrych nawierzchniach, w niskich temp sa bardzo malo przyczepne, w lecie spisuja sie przyzwoicie, w zime - śnieg, lód, błoto śniegowe - zdecydowanie odradzam, w zime nadaja sie na czysty ewentualnie mokry asfalt, jesli ktos porusza sie w górach gdzie czesto występuje śnieg zdecydowanie odraczam.

01.12.2019 from Mardosz
Opony godne polecenia w lecie dobra przyczepność i bardzo ciche w porównaniu z poprzednimi nie do porównania w zimie jeszcze nie testowane.

Zobacz więcej recenzji
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych

Newsletter giga-opony.pl

Zapisz się do newslettera już teraz i nie przegap żadnej oferty!
✓Najlepsze oferty ✓Wyniki testów i nowości o produktach ✓Wskazówki i porady