Yokohama Geolandar A/T-S (G012)

205/70 R15 96S , RPB
Dostępność
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona
So Opony letnie
oznaczenie M+S
Prędkość
S: do 180 km/h
EAN
4968814722517
Numer artykułu
GI-R-134148GA
Etykieta opony
Opór toczenia F
Przyczepność na mokrej nawierzchni C
Emisja hałasu 74dB
DEX
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Bezpłatna dostawa!*
30 dniowy okres zwrotu
Ponad 395 warsztatów partnerskich

Wielostopniowa konstrukcja bieżnika

Wielostopniowa konstrukcja wewnętrznego bieżnika stanowi część sekretu trakcji opony A/T-S w terenie. Dodatkowa sztywność oznacza zwiększoną mobilność na drodze i poprawia właściwości opony w zakresie samooczyszczania, zapewniające lepszą kontrolę w terenie. Kątowe krawędzie wiodące bloków zapewniają znaczne zmniejszenie niepożądanego hałasu opon i zmniejszenie nierównomierności zużycia bieżnika. Stanowią innowację o długotrwałych skutkach.

Pięciostopniowa zmienność bloku

Bloki wielożeberkowe o wielu długościach, uważnie rozmieszczone wzdłuż obwodu opony, zapewniają minimalizację hałasu wytwarzanego przez bieżnik: stanowią mile widziane zwiększenie komfortu w kabinie, dla kierowcy i dla pasażera. Ponadto obciążenie poszczególnych bloków bieżnika jest zoptymalizowane w celu wartościowego zmniejszenia nierównomierności zużycia.

Mocne osłony ścian bocznych

Na ścianach bocznych opony GEOLANDAR A/T-S znajdują się mocne osłony bloków opony. Te ulepszenia nie tylko zabezpieczają oponę przez przecięciami i ścieraniem, ale ponadto zapewniają dodatkowe poziomy trakcji warunkach głębokich kolein w terenie.

Trójwymiarowe rowki wzdłużne

Innowacyjne obszary o dużej powierzchni i głęboko wycięte ostrosłupowe rowki wzdłużne Zig-Zag stanowią kluczowy czynnik wpływający na nadzwyczajną sztywność bloku. Zmniejszenie odkształcenia bloku pod obciążeniem skraca drogę hamowania i poprawia prowadzenie, minimalizując nierównomierność zużycia bieżnika, zwiększając przebieg bieżnika. Jednocześnie 'efekt krawędziowy' odprowadzania wody rowków wzdłużnych zapewnia doskonałą przyczepność, nawet na śliskim asfalcie.

Cztery głębokie i proste rowki

Konstrukcja opony A/T-S jest oparta o główny układ bieżnika, składający się z czterech głębokich i prostych rowków. Jest to kluczowy element wpływający na najwyższą skuteczność odprowadzania wody przez oponę A/T-S i ma zasadnicze znaczenie dla jej właściwości zapobiegających aquaplaningowi, dodatkowo poprawiających prowadzenie na mokrej nawierzchni.

Mieszanka i konstrukcja

Obszerne testy prowadzone na całym świecie, w warunkach drogowych i terenowych, doprowadziły do stworzenia przez firmę YOKOHAMA mieszanki, która w połączeniu z doskonałymi cechami konstrukcyjnymi powoduje, że opona A/T-S jest klasowym liderem. Mocna, dająca duże możliwości i bezlitosna opona GEOLANDER A/T-S poradzi sobie z każdym terenem, z którym przyjdzie jej się zmierzyć.

Korzyści:

  • Wielostopniowa konstrukcja bloku
  • Oparta na krzemionce mieszanka bieżnikowa
  • 5-stopniowa zmienność bloku
  • Osłony ścian bocznych

Zalety:

  • Umożliwia oczyszczanie z błota i zanieczyszczeń, doskonała trakcja w terenie
  • Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, zwiększony przebieg bieżnika
  • Niski poziom hałasu opony, zapewniający ciszę w kabinie
  • Zabezpieczenie przed uszkodzeniami ścian bocznych opony
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.

Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).

Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.

giga-opony.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie

OK cookies.